miercuri, 6 iulie 2016

Mult Bla Bla

    Anul I de facultate ( Drept), mă plictiseaua cursurile îngrozitor încă din prima lună...Subsemnata citea o carte deschisă sub bancă în așa fel încât să nu se deconspire, doar luam parte la seminarul de drept civil, ce naiba?
   Brusc aud : ''Ce părere aveți domnișoara Ecaterina?'' ( căscau și ciorile de când colegii mei își puneau inteligentele creierașe la bătaie iar eu am norocul de a sări în evidența prin seninătatea pe care o afișez sau după spusele altora ''miserupism'', unul elocvent! ).
   Îmi închid cartea sub bancă de parcă am fost invitată să îmi dau cu părerea despre viitorul României și răspund : ''Nu am nici o părere! ''Apoi mă așez la loc mulțumită că  îmi voi putea continua lectura.

    Au trecut trei ani și tot nu mă simt de parcă aș vrea să îmi dau cu părerea despre Legea Antifumat, ieșirea Angliei din Uniune, oamenii care mor de foame în alte părți ale lumii , bunicii care nu au un liceu terminat, românii care lucrează în străinătate, încălzirea globală, alimentele modificate genetic, vaccinurile sau animalele pe cale de dispariție.
   -''Ooooh, dar cum să nu ai o părere? Ești o persoană educată, schimbările în lume se produc în măsura în care fiecare individ contribuie! Ieșirea Angliei din Uniune chiar are o influență asupra noastră și a tuturor''
    Ete' nah! Te pomenești că nu mai face bunica brânză la țară că x și y=Hai să facem pe interesanții...
    Nu, nu am o opinie și nici nu voi avea una pentru că îmi pare nesănătos să îmi dau cu părerea despre chestiuni care nu ''tin'' de mine cu adevărat.
    Uniți salvăm...! Serios? Noi știm, înțelegem, analizăm și vrem schimbări și multora ne e lene să ne facem un ochi prăjit fiindcă e prea cald afară.
    Da, e frumos să ai o părere atunci când tu însuți crezi cu adevărat în ea și ai puterea de a schimba ceva, orice în ''mai bine'' și dacă nu pentru ceilalți, atunci pentru tine și copiii tăi. Până atunci, e la modă să ai o părere. TU, vocea poporului! Până să dea boala în tine și să ajungi în vreun spital de stat sau să nu ai bani să o îngropi pe bunica-ta care și-a trăit viață în cel mai dogmatic mod posibil și trebuie să îi faci pomană de 1.000 de Euro (de frică să nu facă tumbe în coșciug). Partea bună e că ai încă gură să te  plângi de biserică, președinte, parlament, taxe, semeni și toți strămoșii tăi.
    Nu ai nici un vițiu, aștepți schimbarea cu țigara in gură și cafeaua în față la o terasă fițoasă vorbind despre problemele cu care omenirea se confrunta la nivel mondial și schelăi ca un câine castrat dacă te prinde ploaia în outfit-ul tau preferat.
Auuuuuuuurhhhhhhhhh!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu